Teatru terapeutic

Terapie prin teatru – TSA

1. Cine poate beneficia? Cui se adreseaza?

Copilul tău…

  • Are dificultati in a-si controla furia, nerabdare, nemultumirea? Care intra in conflict cu colegii sau alte persoane? Sau se retrage si simte nevoia de ramane singur in loc sa iasa cu prietenii? Are dificultati in a-si face sau in a-si pastra prietenii?
  • A fost in mai multe randuri victima diferitelor forme de agresiune? Ai asistat la momente in care altii il ironizau insa el parea naiv, radea impreuna cu ei, ca si cand ar savura gluma, justificand ca ar fi prietenii lui?
  • S-a plans ca nu e este acceptat de ceilalti? Ca se simte diferit sau neinteles?
  • A spus in repetate randuri ca uraste scoala, ca nu ar mai vrea sa mearga? S-a intamplat sa acuze dureri diverse sau stari de rau asociate cu mersul la scoala, pentru care a fost evaluat medical si nu s-a identificat o conditie de boala sau suferinta a unui organ?
  • Are tendinta de face lucrurile in maniera repetitiva, mereu la fel, accepta cu greu sa schimbe rutina sau tipicul lucrurilor deja cunoscute?
  • Are pasiuni pentru anumite domenii pe care simte nevoia sa le impartaseasca si celorlalti chiar peste interesul ascultatorilor?
  • Are sau a a avut frici nejustificate cum ar fi frica de anumite sunete, frica a iesi la tabla, de a vorbi in fata clasei, de a se intalni cu oameni noi?

Daca ai sesizat ca in relatia lui cu colegii, cu profesorii sau chiar in cadrul familei sunt momente in care se incadreaza in profilul mentionat, te asteptam alaturi de noi in cadrul programului …. Teatrul te invata jocul oamenilor

ÎNSCRIERE

2. Obiective terapeutice propuse:

  • Îmbunătățirea abilitatilor de comunicare și relaționare sociala
  • Creșterea capacității de auto-reglare emoțională
  • Dezvoltarea flexibilității cognitive și comportamentale
  • Reducerea simptomelor specifice Tulburarilor din Spectrul Autist, ADHD, Tulburari de anxietate, Ticuri
ÎNSCRIERE

3. Echipa multidisciplinara formata din:

Psih. Yolanda CRETESCU psiholog clinician, psihoterapeut adlerian

Grupa 6 ani-9 ani Psih. Roxana CIORNOVALIC Consilier teatral Adelina DOBREA
Grupa 10 ani-14 ani Psih. Monica VINTILA Consilier teatral Varty MIHAIL
Grupa 15 ani-18 ani Psih Andreea MEREUTA Consilier teatral Radu Moldovan

Ateliere teatrale pentru parinti
Psih. Bianca GHERCA
Psih. Roxana CALIN
Consilier teatral Ioana LIXANDROAIA

Consiliere parentala
Psih. Yolanda Cretescu

ÎNSCRIERE

4. Protocol de evaluare si interventie:

  • Evaluare initiala
  • Consilierea familiei,
  • Intalniri terapeutice/teatru terapeutic in grup
  • Intalniri grup de parinti

Beneficii

  • Creșterea capacității de autoreglare emoțională.
  • Reducerea simptomelor specifice tulburărilor din spectrul autist, ADHD, anxietate sau ticuri.
  • Dezvoltarea abilităților de colaborare și lucru în grup.
  • Crearea unui mediu de siguranță și exprimare liberă prin teatru.
  • Sprijinirea părinților prin consiliere pentru a facilita progresul copiilor.

Beneficiile pentru fiecare grup de lucru

Categoria 6-9 ani

  • Dezvoltarea abilităților de socializare și comunicare cu ceilalți.
  • Îmbunătățirea capacității de a exprima emoții într-un mod sănătos.
  • Reducerea fricilor nejustificate, cum ar fi teama de sunete puternice sau de a interacționa cu persoane noi.
  • Crearea unui mediu sigur pentru explorarea emoțiilor și acceptarea schimbărilor.

Categoria 10-14 ani

  • Creșterea flexibilității cognitive prin adaptarea la situații noi.
  • Îmbunătățirea relațiilor cu colegii, reducând conflictele și retragerea socială.
  • Dezvoltarea capacității de autoreglare emoțională, gestionând emoții precum furia sau nemulțumirea.
  • Sprijin în integrarea socială și depășirea dificultăților legate de respingere sau neînțelegeri din partea celorlalți.

Categoria 15-18 ani

  • Îmbunătățirea abilităților de relaționare într-un mod matur și asertiv.
  • Creșterea încrederii în sine, mai ales în situațiile care implică expunerea publică (ex.: vorbitul în fața clasei).
  • Dezvoltarea unei perspective noi asupra rutinei și a acceptării schimbării, prin activități creative și improvizație.
  • Sprijin în gestionarea simptomelor legate de anxietate, frici sau alte tulburări emoționale și comportamentale.

Durata

6 luni cu intalniri bi-lunare
grupuri de 6-8 participanti